- 08 nov 2009 15:46
Hoi Alfred,
bij de cursus over the Brontes was er iemand die niet zo goed mee kon komen, ze was Italiaans en ze kon zich niet goed verwoorden in het engels. Maar ik heb geen engels gestudeerd, heb wel gymnasium (VWO) gedaan en lees alleen boeken in het engels. De assignments maken vond ik het lastigst. Je moet 800 tot 1000 woorden schrijven over een onderwerp, maar je kunt uit ongeveer vijf vragen kiezen, maar het moet natuurlijk wel zinnig zijn wat je schrijft. Ik ben er ongeveer ruim anderhalve dag mee bezig geweest, maar ik vond het wel leuk om te doen. Ik vond de JA cursus trouwens gemakkelijker dan the Brontes cursus. Maar ik zou er niet meezitten dat het Oxford is, ik durfde mij er eerst ook niet voor op te geven, maar mijn zus stimuleerde mij om het toch te doen. Ik weet niet of je de oxford edities of de penquin edities hebt van de JA boeken, maar in deze boeken staat voorin een vrij uitgebreid voorwoord, als je dit begrijpt dan is het volgen van deze cursus geen probleem. De cursus behandelt per week of twee weken een boek, maar je krijgt ook extra stukken te lezen (je moet wel ergens kunnen printen) over de tijd waarin ze leefde. Bijvoorbeeld bij P&P over de militaire achtergrond, over entailment, de positie van vrouwen. Er is ook veel leuke achtergrond informatie bij. Mocht je nog meer willen weten, vraag het maar.