EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Ze mag er dan al zo'n twee eeuwen niet meer zijn, toch is Jane Austen nog regelmatig in de media. Heb je een leuk nieuwtje, weet je wanneer een nieuwe serie op tv wordt uitgezonden? Laat dat dan hier weten!
De cursus lijkt me echt interessant, maar voornamelijk leuk om te doen! En het is inderdaad toch wel echt Oxford University... Om een paar studiepunten daar behaald te hebben is toch wel een leuke toevoeging aan je diploma, denk ik :D
Alfred schreef:Lijkt mij heel leuk om te doen! Maar dat kost wel 10 uur per week... Nog even over nadenken.
Nou, ik denk dat die 10 uur per week me zou kunnen vallen - vooral als je al zeer bekend zijn met de boeken. En maar twee stukken die je in moet leveren - een van maar 100-200 woorden, en de andere van 800-900 woorden... Wellicht ben ik een tikkeltje oververzekerd, maar ik heb het gevoel dat ik er niet zo veel problemen mee zou hebben. Moet zeggen dat het me ook geinig lijkt om credits van Oxford te hebben verdiend.
A Novel's Tune schreef:Ik denk wel dat ik het heel erg graag wil doen!... Ik heb al een afspraak met mijn studiecoordinator, om te vragen of ik het bij mijn studie kan opnemen :D Ik hoop het!
Wow, dat zou helemaal geweldig zijn als het ook echt mee kan tellen met je huidige studie. Kan je het dan ook betalen met je al toegewezen studiegeld? Heb je het afspraak al gehad? Laat weten wat de uitkomst is! Hey Bas, jij denkt serieus over om English Literature te studeren. Zou dit geen mooie begin zijn? Heb je dan je eerste 'university credits' voordat je van de middelbare school afkomt.
Ja dat klopt, de hoeveelheid die je moet schrijven is niet veel. Maar ik ben dan ook wel weer zo dat ik dat goed wil doen, en dat gaat altijd meer tijd kosten! Maar wie weet valt het wel mee. Ik heb in ieder geval vanochtend een mail naar Oxford gestuurd met de vraag wat je moet aantonen qua kennis van Engels als je niet de kwalificatie hebt zoals zij eisen.

En credits hebben van Oxford, ja dat klinkt geweldig!
Ik heb deze cursus vorig jaar gevolgd en daarna de cursus over the Brontes (ik heb dit al in een ander forum ook geschreven), maar ik vond het erg leuk om te doen. Het is het handigst als je de meeste boeken al hebt gelezen omdat je dan meer tijd hebt om je te verdiepen in de extra informatie die ze geven. Ik vond het zo leuk dat ik het graag nog een keer zou willen doen, maar ik heb al een certificaat (echt officieel Oxford diploma waar ik erg trots op ben). Wat het engels betreft als je in staat bent om de boeken van JA in het engels te lezen, kun je met gemak deze cursus volgen, je moet natuurlijk wel je kunnen verwoorden in het engels, maar het hoeft echt niet allemaal foutloos. Degene die de cursus begeleidt is een professor engels. Ze had bij mijn assignments best wat verbeterd qua engels, maar dat is niet van invloed op de beoordeling zelf. Wat ik leuk aan de cursus vond is de inzicht en vooral de waardering die ik voor JA heb gekregen. Tevens is het leuk om met mensen uit verschillende landen te discussieren, het is echt niet zo dat alle discussies op wetenschappelijk hoog niveau staan, sommige discussies gaan ook over de dvd´s, wel of niet Colin Firth aanhangers. Ik zou het echt aanraden om de cursus te volgen. De cursus wordt volgens mij drie keer per jaar gegeven. Ze hebben trouwens nog meer literatuur cursussen, ook over moderne literatuur of over victoriaanse literatuur.
Dat klinkt positief Odette! Wat is het niveau dat er van je wordt verwacht? Qua diepgang bedoel ik. Ik heb zo'n beeld, ook omdat de cursus van Oxford is, 'het zal wel moeilijk zijn'. Aan de andere kant, meestal vind ik dat, en dan valt het toch altijd mee. Maar om een indruk te krijgen, wat vond jij van het niveau? Het kunnen lezen van de boeken van JA is een ding, maar er over schrijven is wat anders, toch?
Hoi Alfred,

bij de cursus over the Brontes was er iemand die niet zo goed mee kon komen, ze was Italiaans en ze kon zich niet goed verwoorden in het engels. Maar ik heb geen engels gestudeerd, heb wel gymnasium (VWO) gedaan en lees alleen boeken in het engels. De assignments maken vond ik het lastigst. Je moet 800 tot 1000 woorden schrijven over een onderwerp, maar je kunt uit ongeveer vijf vragen kiezen, maar het moet natuurlijk wel zinnig zijn wat je schrijft. Ik ben er ongeveer ruim anderhalve dag mee bezig geweest, maar ik vond het wel leuk om te doen. Ik vond de JA cursus trouwens gemakkelijker dan the Brontes cursus. Maar ik zou er niet meezitten dat het Oxford is, ik durfde mij er eerst ook niet voor op te geven, maar mijn zus stimuleerde mij om het toch te doen. Ik weet niet of je de oxford edities of de penquin edities hebt van de JA boeken, maar in deze boeken staat voorin een vrij uitgebreid voorwoord, als je dit begrijpt dan is het volgen van deze cursus geen probleem. De cursus behandelt per week of twee weken een boek, maar je krijgt ook extra stukken te lezen (je moet wel ergens kunnen printen) over de tijd waarin ze leefde. Bijvoorbeeld bij P&P over de militaire achtergrond, over entailment, de positie van vrouwen. Er is ook veel leuke achtergrond informatie bij. Mocht je nog meer willen weten, vraag het maar.
Moet zeggen dat ik dit nu echt serieus aan het overwegen ben... gewoon het idee om na zo veel jaar weer aan het 'studeren' te zijn (en dan maar liefst bij Oxford). Grappig, hoor.. :D

P.S.:

"Payment successful
Congratulations! You are now enrolled at the University of Oxford.
You will also be sent an email confirming the details of your place on this course."

Hihihihi..... :D
Odette schreef:Hoi Alfred,

bij de cursus over the Brontes was er iemand die niet zo goed mee kon komen, ze was Italiaans en ze kon zich niet goed verwoorden in het engels. Maar ik heb geen engels gestudeerd, heb wel gymnasium (VWO) gedaan en lees alleen boeken in het engels. De assignments maken vond ik het lastigst. Je moet 800 tot 1000 woorden schrijven over een onderwerp, maar je kunt uit ongeveer vijf vragen kiezen, maar het moet natuurlijk wel zinnig zijn wat je schrijft. [..] Er is ook veel leuke achtergrond informatie bij. Mocht je nog meer willen weten, vraag het maar.
Hoi Odette,
Als je de cursus met gymnasium niveau kunt doen, moet ik het wel kunnen redden. Schrijven zal bij mij ook een probleem zijn, maar van zo'n cursus kun je ook leren schrijven. Ik krijg er in ieder geval zin aan om de cursus te gaan doen. Hopelijk reageert Oxford snel op mijn vraag over het niveau Engels - ben benieuwd wat zij te melden hebben. En dan de knoop maar doorhakken!
Dan worden we medestudenten, Alfred!

Odette, heb jij toevallig nog steeds de uitgaven die ze zeggen dat je moet kopen? Met 2+ versies van alle Austen boeken in huis, heb ik echt geen zij om geld uit te geven aan nieuwe exemplaren. Het gaat alleen aan de introducties. Zou jij misschien bereid zijn om die voor mij te kopieeren? Zo ja, krijg jij een klein JA verassing van me ;).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!