EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Ze mag er dan al zo'n twee eeuwen niet meer zijn, toch is Jane Austen nog regelmatig in de media. Heb je een leuk nieuwtje, weet je wanneer een nieuwe serie op tv wordt uitgezonden? Laat dat dan hier weten!
Lijkt me erg leuk....als ik gepensioneerd ben ofzo ;).
Het lijkt me trouwens leuker om zoiets niet online te doen maar in 'echte schoolbanken'...ben ook niet zo gedisciplineerd in thuisstudie :lol:
Ik denk wel dat ik het heel erg graag wil doen! Ik studeer nu, en we hebben een heus 'Jane Austen' vak op de universiteit, maar er komen allemaal hervormingen vanuit het ministerie en ik ben bang dat ze onze Jane uit het vakkenpakket gaan halen! Dus toen ik dit las, was ik helemaal gelukkig :D Ik heb al een afspraak met mijn studiecoordinator, om te vragen of ik het bij mijn studie kan opnemen :D Ik hoop het! Ik ben vooral benieuwd wat het niveau is van de cursus... Oxford zal toch wel ergens voor staan?
Ik las dat het gewoon niveau 1 is, ik neem dus aan dat je geen voorkennis nodig hebt. Oxford is wel een hele beroemde university, dus het zit vast wel goed. :) Veel succes!

Ik begin er niet aan... Ik vind het niet zo leuk om heel kritisch die boeken te leren lezen, want ik vrees dat ik er dan geen plezier meer aan beleef..
Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik merk het zelf ook bij studiegenootjes. Eén studiegenootje verdenk ik ervan dat ze er inderdaad niet zo veel plezier meer van heeft. Ze ziet in alles diepe en gecompliceerde vraagstukken. Ik hoop dat ik de gulden middenweg kan vinden :D En dus gewoon nog kan roepen 'Mr. Knightley is heerlijk!' zonder daarbij derest te analyseren..
De tekst analyseren lijkt mij fantastisch, om nog meer van de boeken te kunnen genieten.

Ik las wel dat van je verwacht wordt dat je een bepaald niveau Engels beheerst. Zo wordt op de site van Oxford een aantal certificaten/diploma's genoemd die je het liefst zou moeten hebben, of anders moet je aantonen dat je Engels goed beheerst. Wie heeft ervaring met die certificaten/diploma's?
Dat is inderdaad wel eens jammer.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vaak een boek gewoon lees als ik dat wil, op de een of andere manier lukt het mij om het knopje om te zetten.

Om een beetje een 'grappig' voorbeeld te geven:
Met cathegesatie hebben we wel eens een enorme discussie gehad over het verhaal van David en Goliath, het hele verhaal uitgeplozen.
Als ik nu wel eens een bijbelverhaal wil lezen gewoon om het verhaal, pak ik net zo makkelijk dat verhaal van David en Goliath als een ander 'kinderbijbelverhaal'.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!