EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Er zijn heel wat verfilmingen gemaakt van de boeken van Jane Austen. Wat vind jij er van?
By Jacqueline2
Weet iemand trouwens of de muziek van P&P 1995 op CD te verkrijgen is? Ik meende dat ik hem eens in een online-shop heb gezien,maar als ik zoek bij het JAC of bij de winkel van het museum in Chawton, dan kan ik hem niet vinden. Misschien is de CD niet meer te krijgen....? :( weet iemand dat?
By Karenlee
Ask and ye shall find ;)!
By Jacqueline2
Karen, heel erg bedankt, much obliged! Ik ga 'em vanmiddag na het werk meteen bestellen. Vanaf morgen zijn we een weekje met vakantie, maar dan ligt hij hier als we weer thuis komen. Dat is ook weer iets leuks om naar uit te kijken voor als we weer teruggaan. Gelukkig dat de CD nog te krijgen is. En wat een mooie foto op de voorkant...
Dit forum is toch echt geweldig!! :rofl:
By Aaralyn
Weet je wat ik me nou afvraag he,
Mr Darcy zegt in het begin tegen mr Bingley: ''Ik hoef geen jongedame die door een ander afgewezen is!''
En dan later als Lizzy in de tuin met Jane praat herhaalt zij hetzelfde met humor: ''Denk je dat hij een vrouw wil die door een ander is afgewezen?''

Is Lizzy ook daadwerkelijk afgewezen door iemand? En zo ja, door wie dan? (als het zichtbaar is in zowel het boek als in deze serie dan heb ik niet goed opgelet... :$ )
By Hetty
s Lizzy ook daadwerkelijk afgewezen door iemand? En zo ja, door wie dan? (als het zichtbaar is in zowel het boek als in deze serie dan heb ik niet goed opgelet... :$ )
Niet dat ik weet....
Als ze op een bal zijn wordt ze een keertje niet ten dans gevraagd, en ik heb begrepen dan Darcy niet wil dansen met iemand die door anderen ook niet ten dans gevraagd wordt ....
Maar ik ben geen kenner. Ongetwijfeld hebben anderen er een beter antwoord op...
By Karenlee
Nee hoor, Hetty - je slaat de spijker op de kop.

Sent from my iPhone using Tapatalk
By Chris
Voor wie Film 1 heeft:

Vanavond komt The Kings Speech, met Colin Firth en een bijrol voor Jennifer Ehle, ze hebben maar één scene samen, maar toch leuk om te zien :inlove:
By janine
Heerlijk om naar te kijken, en deze film bevat een scene, of eigenlijk is het een zin die werkelijk nonsens is,
en iedere keer als ik dat zie of hoor dan val ik van mijn stoel van het lachen. ( Episode 6 part 3 )

Mr. Bingley en Mr. Darcy komen weer op bezoek bij de Bennets, en na alle toestanden die zijn geweest is de spanning nogal geladen, de Moeder MRS. Bennet blijft maar praten en komt met het volgende..

""Well , when you have killed all your own birds Mr. Bingley, I would beg you would come here and shout as many as you please on Mr. Bennets manner.............""
Bijlagen
Mrs. Bennet.jpg
Mrs. Bennet.jpg (5.31 KiB) 507 keer bekeken
By Jane
Het is een grappige en typische slijmerige Mrs. Bennet opmerking waar ik ook iedere keer om moet lachen als ik hem hoor. Maar de credit hiervoor gaat niet naar Andrew Davies, de scriptwriter van PnP 1995, maar naar Jane Austen, want de zin komt letterlijk uit het boek, en is dus minder onzinnig dan je denkt ;)

Chapter 35:
' When you have killed all your own birds, Mr Bingley', said her mother, ' I beg you will come here, and shoot as many as you please, on Mr. Bennet's manor. I am sure he will be vastly happy to oblige you, and will save all the best of the covies for you.' :lol:

'Elizabeth's misery increased, at such unnecessary, such officious attention!'

En dat is ook heel goed te zien in de miniserie. Petje af voor Jane Austen die door deze opmerking van Mrs. Bennet en de reactie van Elizabeth daarop haarfijn de toekomstige verhoudingen schetst tussen Mrs. Bennet en Mr. Darcy en hoe Elizabeth zich daarover voelt. Geniaal, ik voel haast plaatsvervangende schaamte en zit met gekromde tenen te schaterlachen als ik die ogen zie van Mr. Bingley in reactie op deze opmerking, de kaarsrechte rug van Mr. Darcy, de beschaamde en opgelaten gezichten van Elizabeth en Jane en daarbij het zelfvoldane gezicht van Mrs. Bennet. Geniaal! :rofl: :rofl: :rofl:
By Karenlee
Ja, de stommiteit van dat aanbod van Mrs Bennet wordt benadrukt als je even stilstaat bij het idee dat de hectares jachtgrond rond Netherfield zullen vast weet ik hoeveel groter en rijker zijn dan wat Mr Bennett ooit tot zijn beschikking zou kunnen hebben. Het is bijna alsof een van de Bennet sisters Caroline Bingley zou aanbieden om haar een jurk te lenen voor een bal.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!