EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Er zijn heel wat verfilmingen gemaakt van de boeken van Jane Austen. Wat vind jij er van?
Misschien kan je het stuk meenemen naar de leesclub in oktober? Dan kan ik eerst kijken of ik het aandurf om te spelen en dan zelf ook de bladmuziek aan te schaffen. Sinds december heeft mijn harpspel na jaren geen les te hebben gehad weer een boost gekregen en volg ik met een kennis van de kerk (zij deed het al langer, maar sinds december doen we het samen) ongeveer 1 keer in de maand harplessen bij Cheyenne Brown in de harpwinkel in Leerdam (Cheyenne komt dan uit Schotland eerst naar Duitsland en vervolgens naar Leerdam om harplessen te geven).
Miss Iris schreef:Misschien kan je het stuk meenemen naar de leesclub in oktober? Dan kan ik eerst kijken of ik het aandurf om te spelen en dan zelf ook de bladmuziek aan te schaffen. Sinds december heeft mijn harpspel na jaren geen les te hebben gehad weer een boost gekregen en volg ik met een kennis van de kerk (zij deed het al langer, maar sinds december doen we het samen) ongeveer 1 keer in de maand harplessen bij Cheyenne Brown in de harpwinkel in Leerdam (Cheyenne komt dan uit Schotland eerst naar Duitsland en vervolgens naar Leerdam om harplessen te geven).
Hmn...Dat gaat hem niet worden, vrees ik... Ik leer hem op het gehoor, dus heb geen bladmuziek. :wasntme:
Maarehm, geeft Cheyenne Brown maandelijks les in Nederland? :o Dat wist ik niet, wel heel gaaf! Al is Leerdam een kl*re eind weg, maar misschien toch maar eens overwegen...
Weet je of er überhaupt bladmuziek van de harp theme track bestaat?
Voor zover ik weet geeft ze sinds een paar jaar 7-8x per jaar (dus gemiddeld 1x per maand muv de vakanties) les in Leerdam. Of ze dat komend seizoen weer gaat doen (maar ik neem aan van wel) en welke data het gaan worden weet ik nog niet. Jaarlijks is er ook een leerlingenpresentatie, waar we gezamelijk de stukken spelen. Dat wil zeggen iedereen die het betreffende stuk kent speelt mee. Je speelt dus meestal niet alle stukken, want er zit wel niveauverschil tussen de leerlingen. Zo zijn er zelfs iig 2 en misschien wel meer harpjuffen die les volgen. Je harp hoef je voor de lessen niet mee te nemen, de lessen zijn in een ruimte boven de winkel, dus er zijn altijd voldoende harpen. We spelen op harpen die ook voor de verhuur bestemd zijn.
Als je interesse hebt zou ik Jeanette van Nieulande de eigenaresse van de harpwinkel mailen op info@zingendesnaar.nl
En wie weet hebben we dan bij het volgende leerlingenconcert een zaal vol Jane Austen fans/vrienden!
Miss Iris schreef:Weet je of er überhaupt bladmuziek van de harp theme track bestaat?
Voor zover ik weet geeft ze sinds een paar jaar 7-8x per jaar (dus gemiddeld 1x per maand muv de vakanties) les in Leerdam. Of ze dat komend seizoen weer gaat doen (maar ik neem aan van wel) en welke data het gaan worden weet ik nog niet. Jaarlijks is er ook een leerlingenpresentatie, waar we gezamelijk de stukken spelen. Dat wil zeggen iedereen die het betreffende stuk kent speelt mee. Je speelt dus meestal niet alle stukken, want er zit wel niveauverschil tussen de leerlingen. Zo zijn er zelfs iig 2 en misschien wel meer harpjuffen die les volgen. Je harp hoef je voor de lessen niet mee te nemen, de lessen zijn in een ruimte boven de winkel, dus er zijn altijd voldoende harpen. We spelen op harpen die ook voor de verhuur bestemd zijn.
Als je interesse hebt zou ik Jeanette van Nieulande de eigenaresse van de harpwinkel mailen op info@zingendesnaar.nl
En wie weet hebben we dan bij het volgende leerlingenconcert een zaal vol Jane Austen fans/vrienden!
Ja, ik ken Jeanette; heb al vaker workshops bij haar in de winkel gevolgd, ook toen ze nog in Dordrecht zat. :-) Ik zal het eens in de gaten houden. :-) Bedankt voor de info iig.
Geen idee of er bladmuziek is van de theme track. Dat zou je online even moeten opzoeken.. Maar heel moeilijk is het niet, hoor. Goed luisteren en veel uitproberen in de begeleiding. :-)
By rosa
Eindelijk Lady Susan gezien. Op zich mooie film, mooie beelden, kostuums sfeer, echt Austen, maar ik miste iets.

Ik had iets meer humor verwacht en ik vond het einde zo abrupt, ik dacht dat er nog van alles zou komen.

Gewoon nog maar een keer kijken dus :-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!