EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Er zijn heel wat verfilmingen gemaakt van de boeken van Jane Austen. Wat vind jij er van?
By Jane
Pas werd mij gevraagd welke S&S verfilming ik de beste vind of welke ik de leukste vind om te zien (hoeft niet persé dezelfde te zijn ;) ) S&S 2008 telde niet mee: ik kon kiezen uit de bbc verfilmingen uit 1971, 1981 en de Ang Lee film uit 1995. Daar kan ik heel kort over zijn- de verfilming waar ik het meeste van kan genieten is die uit 1981. (De beste is voor mij BBC 2008, maar die mocht ik niet kiezen)

Vanavond heb ik de 1981 verfilming van ongeveer 3 uur weer helemaal gezien. En het was nog steeds genieten ondanks het statische, de production values uit de jaren 70/80, het geluid wat soms wel erg zacht was als iemand achter in de kamer of zaal wat zei, de kostuums, etc etc. Ik was deze keer erg onder de indruk van de performance van Irene Richards als Elinor. (Zij speelde ook Charlotte Lucas in P&P 1980 maar doet het beter als Elinor imho)
Heeft iemand van jullie enig idee wat er van de actrice geworden is? En wat ze nu doet? Ik kan er namelijk niets over vinden. Haar laatste film was van 1999.

En nu ga ik nog even kijken naar de Ang Lee film, die mag ik ook graag zien! :lol:
By Karenlee
Die van 1981 heb ik nooit gezien! Een aanrader, dus?

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!