EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Er zijn heel wat verfilmingen gemaakt van de boeken van Jane Austen. Wat vind jij er van?
By Karenlee
Ja, wat ik vooral leuk vond aan de series van 2008 (vergeleken met de veel kortere film met Hugh Grant en Emma Thomposon) is dat ze tijd had om te laten zien hoe en waarom Marianne toch uiteindelijk verliefd is geworden op Brandon.
By Francine
Ik heb die van 2008 nu eindelijk eens af gezien. Ik moet zeggen een schitterende verfilming.
De beelden van de zee vond ik echt ongelofelijk mooi. Wat Karenlee ook zegt ben ik het mee eens in dit deel kan je wel goed zien hoe Mirianne meer van Brandon gaat houden.

Wel moet ik zeggen dat Sense ans Sensibility met Emma Thompsen en zijn schoonheidsfoutjes. Toch een speciaal plekje blijft houden. Het was de eerste die ik zag :inlove:
Ik heb deze verfilming maar weer eens gekeken gister en vandaag... Want dat was alweer een tijd geleden. Ik was een beetje vergeten hoe mooi die is. :inlove:
By Lizzie
Ik ben nu S&S voor de 3e keer aan het bekijken en ik moet zeggen dat ik het elke keer mooier en mooier vind. En voor alle duidelijkheid, ik was meteen verkocht toen ik voor het eerst zag :D . Mijn vader die voorbij de tv wandelde zei: Voor de hoeveelste keer ben je dat nu aan het zien? Daar trek ik nu niets van aan, integendeel, hoe meer je het ziet hoe meer dingen die je opvalt. Hattie Morahan heeft een geweldige prestatie neergezet. Dan Stevens als Mr Ferrars doet mijn hart sneller slaan. Wat ik mooi vind is wanneer hij hen een bezoek in de cootage brengt en in de knoop zit met zijn gevoelens, als hij het hout hakt bijvoorbeeld.
By Miss Mary
Ik heb nu de eerste twee afleveringen gezien en ik moet zeggen dat ik het een hele mooie verfilming vind!! :inlove: De beelden en de muziek zijn echt schitterend! :o Ik vind Fanny hier echt heel goed uitgespeeld, echt zo een kreng.
Echter vind ik Willoughby in deze verfilming veel minder goed dan in die van Thompson. Hij is al veel te duidelijk een slechterik en tja... Gewoon niet goed genoeg geacteerd, vind ik. Ook vind ik Mrs. Jennings echt veel beter in de film van Thompson! En Mr. Palmer.. Tja.. :P En ik mis ook wel 'de echte Colonel Brandon'. ;)
Maar Edward Ferrars vind ik wel weer beter in deze verfilming. Iets minder verlegen.

Al met al vind ik het acteerwerk in de film beter dan in deze miniserie. In deze miniserie vind ik echter de muziek en beelden nog mooier dan in de film en het heeft een wat meer serieuze inslag dan de film van Thompson.

Volgende week het laatste deel, ik ben benieuwd!
By Sebazzel
Ik vind Hattie Morahan juist beter acteren dan Thompson, al heb ik een soort crush op Hattie. :P
By Chris
Emma Thompson's "Sense & Sensibility" vind ik persoonlijk de beste Jane Austen film. Maar de boeken hebben zo veel in's en out's, dat je die nauwelijks in het tijdsbestek van een film kunt prakken. Dat is al één rede om alle drie de rescentere series mooier te vinden. De "Emma" serie van vorig jaar is ook mooier als de beide "Emma" films, er zit gewoon veel meer rust en diepte in.

PS: Ik moet wel zeggen dat ik in de "S & S" serie Willoughby meteen al een kwal vind (in plaats van later in het verhaal), wat een kleverig ventje. En Emma Thompson's huil-scene hakte er bij mij harder in.
By Jane
Merdyff schreef:...
Het enige wat ik mis (en volgens mij mist het ook in de film) is het ongelooflijk hilarische misverstand wanneer Mrs. Jennings denkt dat Colonel Brandon Elinor ten huwelijk heeft gevraagd, maar hij haar eigenlijk heeft gevraagd om de 'living' aan Edward aan te bieden. Dat is zo'n grappig stuk en dat is in geen van beiden verfilmd. In de serie is zelfs het hele gesprek weggelaten.
Die scene is wel te vinden in de verfilming van 1971- inderdaad ongelofelijk hilarisch en zo ongelofelijk goed gespeeld door Patricia Routledge als Mrs. Jennings. :clap:
By Sebazzel
Ik vond Patricia Routledge ook gelijk het enige goede aan die verfilming.. |(
By Jane
De verfilming op zich staat me niet echt helder meer voor de geest maar ik vind dat Patricia Routledge 'the best Mrs. Jennings ever' is. Echt geweldig. :clap:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!