EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Er zijn heel wat verfilmingen gemaakt van de boeken van Jane Austen. Wat vind jij er van?
By Aaralyn
Ik ben een van de weinigen waarschijnlijk die Dominic Cooper als Willoughby leuk vind.
Oke, hij kijkt een beetje raar uit zijn ogen en ik vind 'm een beetje een gladjanus.
Maar hij heeft wel een uitstraling (bad boy-achtig) die ik wel vind passen bij John Willoughby.
Net de serie gekeken (1 deel gisteren) en mijn Mr. moest ook even een traan wegpinken aan het einde toen Edward Elinor ten huwelijk vroeg.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dit een hele fijne scene vond, erg ontroerend. Ik dacht van tevoren dat dit de scene in S&S '95 "so... you're not married? *breaks into sobs of tears while sisters and mother rush out of the room* " - niet kon overtreffen. Maar het zou zomaar kunnen dat nu dit mijn favoriete versie wordt!

Zij is werkelijk mijn favoriete Elinor, Kate Winslet blijft wel mijn Marianne... "Willoughby, Willoughy..." Daar kan ik mij heel fijn bij inleven als ze naar zijn huis in de regen staat te kijken. ;-) Maar ik vond hier inderdaad de band tussen Marianne en Col. Brandon meer groeien. In de film komt dit inderdaad zomaar uit de lucht vallen en ik vind Alan echt té oud. Hij was maar 35! Sowieso in de film zijn een aantal karakters te oud. De moeder is hier beter, want zij is nog maar 40, terwijl ze in de film wel 60 lijkt. En Mrs Palmer, ja tuurlijk is zij in de film écht hilarisch, maar ze is in de film naar mijn mening ook té oud. Ze heeft net een baby gekregen! Mr. Palmer, ja, die valt niet te overtreffen. Hugh Laurie. :inlove:

En hoe fan ik ook ben van Hugh - ik vind hem enorm komisch - Dan Stevens is een hele fijne Edward. Een voorkeur heb ik nog niet. Willoughby wel, die van de film vind ik beter en geloofwaardiger... Hier heb je al snel het idee "dit is een bastard!" Maar wat ik vreemd vond was die scene dat hij nog terugkwam om de boel uit te leggen aan Elinor. Kan het mij niet herinneren uit het boek... ? Dan vond ik het idee om hem, tijdens de bruiloft van Marianne op de heuvel op zijn paard te laten kijken, beter. Vond het niets toevoegen aan het verhaal en ik irriteerde mij er zelfs even om. Wel heerlijk natuurlijk om Elinor hem even de waarheid te laten zeggen.

Margaret vond ik overigens bijna precies hetzelfde meisje als in de film. :-)
By Sebazzel
LizzyBennet schreef:Vond het niets toevoegen aan het verhaal en ik irriteerde mij er zelfs even om. -)
Je weet dat Jane Austen je nu vervloekt, hè?
The bustle in the vestibule, as she passed along an inner lobby, assured her that they were already in the house. She rushed to the drawing-room,—she entered it,—and saw only Willoughby.

Elinor, starting back with a look of horror at the sight of him, obeyed the first impulse of her heart in turning instantly to quit the room, and her hand was already on the lock, when its action was suspended by his hastily advancing, and saying, in a voice rather of command than supplication,

"Miss Dashwood, for half an hour—for ten minutes—I entreat you to stay."

"No, sir," she replied with firmness, "I shall NOT stay. Your business cannot be with ME. The servants, I suppose, forgot to tell you that Mr. Palmer was not in the house."

"Had they told me," he cried with vehemence, "that Mr. Palmer and all his relations were at the devil, it would not have turned me from the door. My business is with you, and only you."
*Kruipt achter een kussen weg* :x :$

Dit MEEN je!!!! Nou heb ik het boek zo vaak gelezen en ik herinner mij gewoon niets van dit stuk! :P Potverduuuurie nou... Shame on me!!!
Afgelopen zaterdag weer even deze versie van S&S opgezet en de eerste twee afleveringen gekeken. Erg verleidelijk om er direct achteraan het laatste deel te kijken, maar dat werd een beetje laat.
Gisteravond kwam er niets van, dus vandaag op het werk al de hele dag uitkijken naar vanavond!
By Karenlee
Heb vandaag een vriendin ontmoet om koffie te drinken en bij te kletsen. Ze had een artikel meegenomen uit haar VARA gids dat - i.v.m. het uitzending deze weken van Sense & Sensibility 2008 - over het nog steeds niet aflatende interesse in Jane Austen ging. Ik wierp mijn ogen meteen over en zag dat ons eigen Karin Quint er in uitgebreid wordt geciteerd. Geweldig! Maakte meteen indruk op m'n vriendin dat ik haar kende :P . Erg leuk artikel, trouwens, hoewel de scenarioschrijver "Andrew Devies" mij niet meteen bekend voorkwam :lol: .
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!