EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Een van Jane's eerste boeken, maar pas na haar dood uitgebracht... wat vind je er van?
By Diewertje
Hetty schreef:en Henry Tilney ... Ach ... tja ...
Most shocking indeed!!! Henry Tilney is mijn favoriete Austen-man :inlove: :inlove: !
By LizzyBennet
Diewertje schreef:
Most shocking indeed!!! Henry Tilney is mijn favoriete Austen-man :inlove: :inlove: !
Hear, hear!!

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
By Hetty
Sebazzel schreef:
Hetty schreef:Deze heb ik intussen ook gelezen. Heel raar boek in het begin! Ik had het idee dat ze vreselijk de draak stak met jonge lichtgelovige pubermeisjes. Gelukkig blijkt Catherine toch een realistisch en redelijk verstand te hebben op het eind en Henry Tilney ... Ach ... tja ...
Als Henry Tilney slechts een "ach... tja" bij je oproept vrees ik dat ik je moet verbannen van het forum. Het was leuk om je gekend te hebben.... :devil:
Diewertje schreef:
Dan heb ik overduidelijk iets gemist!
Ik vond het heel lief van hem dat hij Catherina te huwelijk vroeg, maar heb totaal geen idee of hij van haar houdt. Ik heb het gevoel dat hij haar vraagt omdat hij van zijn vader ervoor moest zorgen dat ze verliefd werd. En dat hij zich daardoor verplicht voelde ....

Misschien heb ik dan toch te snel gelezen?????
By Lilith
Nou... ik begin vandaag te lezen... ik ben benieuwd!!!
By Karenlee
Ben benieuwd naar je mening!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
By Lilith
Oh ik ben nog maar op pagina 38 maar ik moet gewoon even een reactie kwijt. Ik ben absoluut verrukt van Catherine Morland! Haar naïeve ongekunsteldheid is heel verfrissend! En ik heb toch zo gelachen om Henry Tilney! Dat is pure satire! Ook de vriendschap met Isabella Thorpe komen op me over als een parodie op de vriendschappen die in de andere romans hetzij gewaardeerd, hetzij openlijk bekritiseerd worden. Ik denk bijvoorbeeld aan Fanny Price and Miss Crawford. Hier ligt de kritiek echter in de humor! Heerlijk! De jonge Jane is erg aanwezig in deze roman en heeft hier duidelijk dezelfde spitsvondige geest die me later in Eliza Bennet betovert. Die toon! Zo ironisch! Bovendien heb ik altijd veel van Jane gehouden en bepaalde passages lezen zonder meer als haar persoonlijke poëtica! Dat onverwachte inkijkje in de literaire visie van de jonge Jane heeft me zeer gecharmeerd.
Ik weet niet hoe het verder gaat, en ik heb al veel kritiek gelezen op deze roman, maar deze eerste 38 pagina's beloven enkele heerlijke dagen in het gezelschap van een ontwapenend naïeve Catherine... Looking forward to every second of it! :-)
By Diewertje
Heel leuk om je eerste indrukken te lezen! En erg herkenbaar, dat is ook de reden waarom Northanger Abbey een van mijn favoriete Austen romans is.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!