EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Een van Jane's eerste boeken, maar pas na haar dood uitgebracht... wat vind je er van?
By Diewertje
Northanger Abbey is het eerste boek van Jane Austen...en het gaat over boeken. De 'novel' wordt besproken en ook verdedigd, o.a. door Henry Tilney met de beroemde zin The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid".

Verder leert Catherine hoe ze zich moet gedragen in de maatschappij; in het begin is ze onzeker, weet niet wat gepast is en wat de regels zijn (dat het bijv. ongehoord is zonder 'chaperone' zomaar met een man in een rijtuig meegaan).

Zien jullie ook een verband tussen Jane Austen als beginnende schrijfster die een plaats probeert te veroveren in het 'schrijversgilde' en Catherine die haar plaats in de maatschappij probeert te vinden?

p.s. Dit heb ik uit de inleiding in mijn versie, helaas niet zelf opgekomen ;)
By Alynia
Ik heb dit inderdaad ook in het 'afterword' van mijn boekje gelezen :)

Wat erg grappig is bij dit boek, is dat het als laatste uitgekomen is, en dat er niet precies bekend is wat Jane veranderd heeft sinds ze het geschreven heeft. Dus het zou heel goed kunnen volgens mij, dat het het begin van haar leven als schrijfster symboliseerd, en dat ze er later dingen aan toegevoegd heeft die dat versterken.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!