Alynia schreef:Ja, inderdaad - ik snap in de eerste plaats al niet dat James met hem bevriend is geworden eigenlijk. Kan me niet voorstellen dat het zÃjn imago als 'heer' goed doet.Ja, je legt je vinger op de - voor mij - prangende vraag. Jane laat door haar omschrijvingen van James weten dat hij een goed, oprecht jongeman is. Maar hoe kan het zijn dat hij bevriend is met iemand zoals Thorpe? Wellicht is het dezelfde soort onschuldig, onnozel, goedwilligheid als Catherine heeft waardoor hij niet snel kan zien als mensen oneerlijk een vals zijn. In dat geval, moeten we toegeven, zijn ze allebei vrij naief en - zoals Maxima zou zeggen - 'een beetje dom'. Maar daardoor niet minder lief. Ze leren allebei harde lessen.
Over ons
JaneAusten.nl is een Nederlandstalige onafhankelijke community voor liefhebbers uit Nederland en België (Vlaanderen) van de Engelse schrijfster Jane Austen. De .nl in JaneAusten.nl staat hierbij voor Nederlandstalig en niet voor Nederlands. We brengen sinds januari 2009 nieuws over Jane Austen en gerelateerde zaken, zoals nieuwe boekuitgaven, verfilmingen, spin-offs, eigen activiteiten en die van anderen. Ons forum is een trefpunt voor Austen-liefhebbers.