EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Een van Jane's eerste boeken, maar pas na haar dood uitgebracht... wat vind je er van?
By rosa
Grappig, die zin wilde ik ook citeren maar kon hem niet meer vinden ;)
By Karenlee
Mrs. Shakespeare schreef:Maar mijn vraag: waarom maakt John Thorpe General Tilney wijs dat de Morlands rijk zijn? Is hij er zelf al van overtuigd dat Catherine voor hem valt?
Nee, hij is gewoon zo overtuigd dat hij Catherine kan krijgen als hij wilt. Hij is gewoon een ballerige opschepper, en als hij de kans krijt om met General Tilney te praten kan hij het niet laten om allemaal mooie verhalen te vertellen over de dame die zijn 'toekomstige bruid' gaat worden.
By Frouckje
Ik vind het ook zo apart dat Isabella steeds zegt: 'My dear creature' tegen Catherine.
Toen ik het boek voor het eerst las, dacht ik: 'Goh, ze zijn we heel snel heel close, dat Isabella zo tegen haar praat!'
Nu ik het boek opnieuw lees vind ik het eigenlijk heel denigrerend klinken wanneer ze dat zegt!
Het klinkt heel erg uit de hoogte, alsof ze al stiekem aan wil geven hoe ze in elkaar zit... :x
By Karenlee
Oh, bijna alles wat Isabella zegt geeft aan hoe ze in elkaar zit - zo vals als de pest. Het is maar dat Catherine zelf zo ontzettend eerlijk en goedgelovig is dat ze het helemaal niet herkent.
By rosa
Vond het een hele geruststelling dat Catherien uiteidendelijk voet bij stuk houdt als ze zo goed al gedwongen wordt mee uit rijden te gaan terwijl ze al een wandelafspraak met de Tilneys heeft.
By Karenlee
Ja, Catherine mag wel een beetje naïef jongedame zijn, maar ze heeft ijzersterk principes.
Hoe verder ik in het boek kom, hoe meer ik me ga storen aan de Thorpes. De vorige keren dat ik het boek las, had ik het op de een of andere manier niet zo door hoe slecht ze zijn (misschien net zo naief als Catherine ;)), maar nu heb ik echt vanaf het begin al een hekel aan hun :evil: !!

Isabella is zoooo overdreven, wat een vreselijke drama queen. En ze heeft het altijd over 'you men...'. En hoe ze James Morland behandelt, doet alsof hij haar steeds dwingt om te dansen etc etc. En John Thorpe, wie kan hem in godsnaam als 'agreeable' beschrijven... :roll:
By rosa
precies!

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!