EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Een van Jane's eerste boeken, maar pas na haar dood uitgebracht... wat vind je er van?
By Alynia
Ik was stiekem wel een beetje nieuwsgierig naar dat boek waar Catherine en Isabella het in het begin steeds over hebben: Udolpho. Gewoon omdat ik totaal geen beeld had bij het boek.

Dus ik heb hem maar opgezocht op google books :mrgreen: En ik dacht: laat ik de link hier plaatsen, voor andere mensen die nieuwschierig zijn. Meningen mogen er natuurlijk ook bij...
By by a lady
mwha, ik ga geen boeken online lezen. Ik zoek wel naar een samenvatting.
By Jane
Ik heb een exemplaar van Udolpho maar ben nooit verder gekomen dan het eerste hoofdstuk. Toen ben ik gaan bladeren. De eerste helft van het boek kabbelt heel rustig voort, veel natuur beschrijvingen, helemaal niet gothic, dat komt pas in de tweede helft van het boek. Het is heel dik, en heel wollig en breedsprakig. Een groot contrast met Jane Austen dus. Het is ook heel anders dan The Castle of Otranto, wat ik wel helemaal gelezen heb. Als ik nog eens een keer heel veel tijd en zin heb....
By Diewertje
Bij mij staat ie ook al een tijdje in de kast, ik ben ongeveer tot halverwege gekomen.
Maar er is al een thread over dit boek, nl. bij 'Andere boeken' --> 'The mysteries of Udolpho' :D .
By Jane
Maar ik zou verder niets zinnigs meer te zeggen hebben over dit boek, misschien als ik het ooit nog eens helemaal lees.
By Karenlee
Ik heb een stripverhaal versie van Udolpho en vond het nog steeds een beetje moeilijk om door been te komen.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!