EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Een van Jane's eerste boeken, maar pas na haar dood uitgebracht... wat vind je er van?
Ik onthoud nooit favoriete quotes, en naast mijn bed ligt ook geen markeerstift om aan te strepen wat ik goede passages vind. Ik kom een hoop tegen, waarom ik moet lachen, geïrriteerd raak, moet gniffelen of herken.
by a lady schreef:Ik onthoud nooit favoriete quotes, en naast mijn bed ligt ook geen markeerstift om aan te strepen wat ik goede passages vind. Ik kom een hoop tegen, waarom ik moet lachen, geïrriteerd raak, moet gniffelen of herken.
Dat had ik ook toen we P&P lazen en sindsdien heb ik altijd een notitieblokje bij de hand, of een boekenlegger om de quotes op te schrijven, want anders vergeet ik ze ook.
Mr. Allen's house, he was sure, must be exactly of the true size for rational happiness
Wie anders dan de koude, gevoelloze General Tilney kan spreken over 'rational happiness'??? Ik vind het al een tegenstelling om die woorden bij elkaar te gebruiken. Echt geluk heeft voornamelijk met emoties te maken. Maar ja, die heeft ie niet ;). Mooie quote die subtiel weergeeft wat voor vreselijke man het is.
By Sebazzel
"Thank you; for now we shall soon be acquainted, as I am authorized to tease you on this subject whenever we meet, and nothing in the world advances intimacy so much".

"Friendship is certainly the finest balm for the pangs of disappointed love".

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!