EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Een van Jane's eerste boeken, maar pas na haar dood uitgebracht... wat vind je er van?
By Merdyff
Je weet toch dat je nu nooit meer je onderschrift mag wijzigen. :p Het is inderdaad wel een hele leuke zin.
By Frouckje
Merdyff schreef:Je weet toch dat je nu nooit meer je onderschrift mag wijzigen. :p Het is inderdaad wel een hele leuke zin.
Hihi... oh ja! :lol:
Uit Chapter 1:

"Catherine grows quite a good-looking girl—she is almost pretty today," were words which caught her ears now and then; and how welcome were the sounds! To look almost pretty is an acquisition of higher delight to a girl who has been looking plain the first fifteen years of her life than a beauty from her cradle can ever receive.
By Alynia
Indeed she had no taste for a garden; and if she gathered flowers at all, it was chiefly for the pleasure of mischief - at least so it was conjectured from her always preferring those which she was forbidden to take.
Het lijkt een beetje of Jane mij als kind beschreef - ik was dol op bloemetjes plukken, en dan wel die uit de tuin van de buurman :lol: Gelukkig kon die er wel om lachen.
Uit Chapter 1:
She read all such works as heroines must read to supply their memories with those quotations which are so serviceable and so soothing in the vicissitudes of their eventful lives.
By Odette
Uit hoofdstuk 1

Her father was a clergyman, without being neglected, or poor and a very respectable man, though his name was Richard.

De naam Richard was schijnbaar niet echt geliefd bij JA :) . In de notes (Oxford editie) staat dat JA op 15 september 1797 had geschreven: ´Mr. Richard Harvey´s match is put off till he has got a better Christian name, of which he has great hopes´.

Je gaat je toch afvragen wat er mis is met de naam Richard.
Ja, inderdaad! Want die mislukte zoon van de Musgroves in Persuasion heette ook al Richard :D
Moet meteen aan Oscar Wilde denken en 'The importance of being Earnest'. Ik vind het wel grappig en eigenlijk ook wel bij JA passen om ook een afkeer te hebben van alleen een naam :lol:

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!