EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je laten weten wat je van dit boek vindt.
Persuasion is zeker één van mijn favorieten, samen met Emma en P&P. Heel moeilijk om te beslissen welke van de drie ik het mooiste vind, omdat ze toch wel alledrie vrij verschillend zijn. Met Anne kan ik ook heel erg meeleven. Ik denk dat ze van karakter het beste bij mij aansluit van alle Jane Austen 'heroins'.
Ben net begonnen en ben nu halverwege. Erg leuk om te lezen en omdat veel al wel was weggezakt ook wel weer spannend. Anne heeft nu net Mr.Elliot ontmoet in Bath en ik was de hele Mr. Elliot compleet vergeten dus ben benieuwd waar het heengaat (het einde we ik natuurlijk nog wel :) )

Vandaag viel me voor de eerste keer in een JA boek op dat mannen samen arm in arm lopen :o

Tijdens het lezen vraag ik me af wat Anne denkt. Denkt ze ooit nog verliefd te kunnen worden? Heeft ze nog hoop op trouwen?, kinderen? een eigen leven?

Het boek heeft de originele illustraties en dat geeftt ook iets extra's.
rosa schreef:Tijdens het lezen vraag ik me af wat Anne denkt. Denkt ze ooit nog verliefd te kunnen worden? Heeft ze nog hoop op trouwen?, kinderen? een eigen leven?
Nou, na het bezoek aan Lyme, als alles lijkt te wijzen naar Louisa en Wentworth als een koppel (vooral na het ongeluk) - voelt Anne na "the distress of the day...an increasing degree of goodwill" towards Capt Benwich, and "a pleasure even in thinking that it might, perhaps, be the occasion of continuing their aquaintance."
Ik vond het een prachtig boek. Had het twee keer achter elkaar vrij snel uitgelezen, en beide keren kon ik het boek niet wegleggen.
Aan de ene kant had ik hardstikke veel medelijden met Anne omdat ze alleen met anderen rekening hield en niemand met haar. Aan de andere kant had ik zo'n bewondering voor hoe sterk ze was!
Ik vind het heel erg, maar ik heb het boek niet uitgekregen. :cry: Ik ben bijna op de helft. Ik lees heel langzaam, met name dit hoog Engels, en ik heb het zooo druk gehad met van alles en nog wat, dat ik vrij weinig tijd had (of dan te moe was) om te lezen.
Maar ik ga toch even het een en ander erover zeggen, voor zover ik het gelezen heb. Ik ben nu bij het deel dat ze in Lyme bij de kust zijn. Ik vind het een prachtig boek, want ik word echt meegesleept in het lijden van Anne, die zomaar gewoon door iedereen "gebruikt" wordt, zeg maar. En hoe moeilijk het voor haar is om contact te hebben met Captain Wentworth. Je ziet zo erg hoe iedereen in een positie gedwongen wordt, niet alleen Anne, want Henrietta wordt in feite ook meer toegetrokken naar Wentworth, terwijl ze eigenlijk al oog had voor Charles Hayter. En het wordt gewoon zo sterk beschreven hoe iedereen er dan over denkt. Ik vind dat de karakters heel sterk zijn uitgeschreven en ik hou van de manier waarop Jane Austen alles beschrijft, echt in die vertelvorm. Dat kom ik niet zo vaak meer tegen in boeken, meer in oudere boeken.

Dit was/is het eerste Austen boek wat ik lees, het Engels valt me meer mee dan ik had verwacht (hoe meer en langer ik lees, hoe meer ik begrijp). Ik zal waarschijnlijk, helaas, wel veel ironische zinnetjes over het hoofd zien, maar op dit forum wordt heel veel uitleg gegeven over al die dingen en daardoor begrijp ik het nog beter en kan ik er nog meer van genieten dan ik al deed. Dus dank jullie wel. :)

Wat ik erg grappig vond was het gesprek tussen Sir Walter en Mr. Shepherd aan het begin van het boek (hoofdstuk 3), als ze Kellynch gaan verkopen. Ik kon mijn lachen toen echt niet meer inhouden. :P

Minpuntje van Jane Austen haar schrijfstijl, vind ik wel dat ze soms onmogelijk lange zinnen gebruikt, van soms wel een halve pagina. Hierin staan vaak uitgebreide details, die ik geweldig vind, maar het soms ook moeilijker maakt om het goed te begrijpen.
Vind het zo mooi van Anne dat ze niet voor de ogenschijnlijk perfecte meneer Elliot valt. Hij is aardig, good manners, good looking, Lady russel beveelt hem aan, ze zal in haar eigenn huis kunnen blijven wonen, toekomst verzekerd met een charmante man. En toch houdt ze haar verstand bij elkaar en negeert ze het gevoel dat er iets niet in orde is niet.

En, zoals het hoort in een mooi verhaal :) krijgt ze haar beloning
Ik vind Persuasion een van Jane's mooiste boeken. Ondanks het feit dat Elizabeth, Sir Walter en Mary Musgrove over haar heenwalsen is Anne een sterke persoonlijkheid op haar eigen ingetogene en onopvallende manier. Het is een boek wat mij aanspreekt, meer dan vroeger.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!