EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je laten weten wat je van dit boek vindt.
By Karin
In mijn Everyman's Library van Persuasion is aan het einde nog een eerste versie van hoofdstuk tien van volume II toegevoegd. Dit zou in de plaats hebben gestaan van wat nu hoofdstuk 10 en 11 is. Voor degenen die de filmversie met Rupert-Penry Jones hebben gezien, niet helemaal een vreemd stuk. In dit hoofdstuk wordt komt Anne Admiral Croft tegen die haar uitnodigt even bij zijn vrouw langs te gaan, omdat ze toch in de buurt is. Als Mrs. Croft nog even met de kleermaker in overleg is, wordt Anne in een kamer gestald waar toevallig Wentworth aanwezig is. Deze wordt door Admiral Croft even naar buiten gevraagd en komt vervolgens terug omdat hij Anne iets moet vragen. Admiral Croft heeft namelijk gehoord dat Anne en Mr. Elliot gaan trouwen en Kellynch willen bewonen. Wentworth moet daarom aan Anne vragen of dit klopt. Zij ontkent uiteraard het hele verhaal en dan komt alles goed tussen captain Wentworth en Anne, om het even kort samen te vatten.

Stel dat dit het hoofdstuk zou zijn geweest dat gepubliceerd was... dan hadden we DE BRIEF nooit gehad. ;-) Goede keuze lijkt me...
By Em'ly
Karin schreef: Stel dat dit het hoofdstuk zou zijn geweest dat gepubliceerd was... dan hadden we DE BRIEF nooit gehad. ;-) Goede keuze lijkt me...
Is die brief dan niet mooi volgens jou, ik vind het juist wel grappig dat zo veel afhangt van een brief :d
By Merdyff
Ik denk dat Karin net bedoelt dat het goed is dat het einde is zoals het is, omdat de brief zo vreselijk mooi is.

In de inleiding van mijn boek staat een stukje over dit alternatieve einde en hoewel ik daaruit afleid dat ik de brief en het einde zoals het nu is echt wel het beste einde vind voor het boek, moet ik zeggen dat ik dat stukje in de film altijd ongelooflijk lief heb gevonden, Captain Wentworth's verwarring, de manier waarop hij kijkt, hoe je in zijn ogen ziet hoe hij terug hoop krijgt. Ik vind het erg goed om te weten dat die scène eigenlijk ook door Jane Austen bedacht is en niet door één of andere regisseur die weer eens van het boek moest afwijken. Ik ben van mening dat het voor film misschien zelfs de betere scène is van de twee. Film is een ander medium dan een boek en wat werkt in een boek, werkt daarom niet altijd in film en omgekeerd. In een film kan je ongelooflijk veel zeggen met een enkele blik, iets wat in een boek eigenlijk niet kan. Terwijl je een brief dan weer moet kunnen lezen, brieven in films hebben toch altijd iets 'geforceerd', voice-over terwijl je andere beelden ziet. Deze brief verdient onze onverdeelde aandacht, iets wat meestal niet echt mogelijk is in film. Dus, ik hou van beide scènes, de ene voor het boek en de andere voor de film.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!