EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je laten weten wat je van dit boek vindt.
By Diewertje
Misschien heb ik een te sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar ik kan er niet tegen dat Anne's familie haar zo slecht behandeld! Ik kan daar echt kwaad van worden, ook al is het maar een boek :D! Ik ben nog niet zover, maar al twee quotes uit de eerste hoofdstukken

Over dat ze moeten 'retrenchen'
...and Elizabeth (...) set seriously to think of what could be done (...) to which expedients she afterwards added the happy thought of their taking no present down to Anne
Elizabeth: Then I am sure Anne had better stay, for nobody will want her in Bath
Niet alleen Elizabeth, maar ook haar vader en Mary maken zulke vreselijke opmerkingen! Hebben jullie dat ook zo??
By Karenlee
Absoluut! Je zou Anne zowieso een sympathieke figuur vinden - ze is aardig, meedelevend en oprecht. Maar door die afschuwelijke familie heb je echt met haar te doen. Austen heeft dat duidelijk met opzet gedaan. Omdat (bijna) niemand haar waardeert, doen we dat des te meer.
By Marleen
Al op de 1e paar bladzijdes heb ik medelijden met Anne. Ze wordt zo ondergewaardeerd door iedereen! Er is bijna niemand die normaal over haar praat.
Dat is zeker met opzet gedaan ja.
By Diewertje
Ja, ik denk juist doordat ik Anne zo mag, dat ik me opwindt over haar familie. Maar aan de andere kant denk ik ook, bijt van je af, laat niet zo over je heen lopen :x !
By Marleen
Ja, maar dat was natuurlijk een hele andere tijd dan waar wij nu in leven he. En daarbij: als mensen maar vaak genoeg zo tegen en over je praten, ga je denken dat het echt zo is...
By Lady Thornball
Absoluut, medelijden. Wat een vreselijke familie, als ik deel uitmaakte van zo'n familie zou ik spontaan depri worden.
By Alynia
Ja, ik ook. En in deze tijd kan je nog het huis uit gaan, maar zij moest bij die vreselijke familie blijven wonen tot ze was getrouwd!
Hoe veel vrouwen zouden niet met zo'n goedzak als Charles Mushgrove zijn getrouwd om weg te komen? Een hele slechte reden, maar ze zou in omgeving terecht gekomen zijn waar ze tenminste op waarde geschat werd!
By Karenlee
Ja, en je kon dan je eigen househouden gaan runnen volgens je eigen smaak en wensen. Je kreeg echt een stuk meer vrijheid, hoewel je je nog moest verantwoorden aan je man. En ik denk ook niet dat de aardige Charles Musgrove een slechte zou zijn. Zoals Jane zelf schreef, als hij het geluk zou hebben gehad om te trouwen met een intelligente vrouw die truly 'amiable' was, zou hij ook door haar zelfs nog een 'betere' man kunnen worden.

"Charles Musgrove was civil and agreeable; in sense and temper he was undoubtedly superior to his wife, but not of powers, or conversation, or grace to make the past, as they were connected together, at all a dangerous contemplation; though, at the same time, Anne could believe... that a more equal match might have greatly improved him; and that a woman of real understanding might have given more consequence to his character, and more usefulness, rationality, and elegeance to his habits and pursuits. As it was, he did nothing with much zeal, but sport; and his time was otherwise trifled away, without benefit from books or anything else."
Laatst gewijzigd door Karenlee op 28 jul 2009 22:43, 3 keer totaal gewijzigd.
By Merdyff
Het getuigt inderdaad wel van haar liefde voor hem dat ze Charles, en daardoor een manier om aan haar familie te ontsnappen, afgewezen heeft. Emma's vader en Lizzies moeder zijn echt ongelooflijk sympathieke mensen in vergelijking met Annes familie.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!