EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je laten weten wat je van dit boek vindt.
By Merdyff
Ik weet dat ik het boek de vorige keer dat ik het las op drie dagen uithad en toen was het de tweede keer dat ik het las. Nu ga ik er wel wat langer over doen, want door mijn herexamens heb ik helemaal niet zoveel tijd om te lezen. Gisteren heb ik hoofdstuk 1 gelezen en toen had ik even geen zin meer. Vandaag ondertussen t.e.m. 5 gelezen. De eerste hoofdstukken zijn inderdaad vrij saai om te lezen, omdat het verhaal dan echt nog niet op gang komt. Persoonlijk vind ik dat het pas echt interessant wordt vanaf het moment dat Captain Wentworth ten tonele verschijnt en zover zit ik nog niet. Maar hoofdstuk 4 is ook al best interessant, omdat hij daar wel voor het eerst ter sprake komt en je leert over Annes relatie met hem.
Ik ben erg moe door al het veldwerk en heb weinig tijd om te lezen. Verder lees ik erg langzaam, ik moet veel woorden opzoeken, want het is erg moeilijk (maar ik doe dat lang niet altijd, want dat verstoort mijn leesplezier en ik volg dan gewoon de grote verhaallijn). Maar ik geniet er wel van, het is erg leuk geschreven en ik moet vaak lachen om de uitspraken van de personages (die over Admiral Croft, gezegd door Mr. Shepherd, vind ik echt geweldig! :lol: ). Wat ik soms wel lastig vind, is dat Jane Austen wel vaak hele lange zinnen gebruikt, met veel puntkomma's en komma's. En dan zit die zin stijfvol woorden die ik niet begrijp en dat maakt lezen soms lastig, waardoor ik sneller de neiging heb het boek even te laten liggen. Maar als ik er eenmaal weer inzit, dan geniet ik er heel erg van en zitten de beelden helemaal in mijn hoofd. En ik kan me echt kwaad maken om de personages die zo gemeen doen tegen Anne. Ook Elizabeth, ik heb echt een hekel aan haar. :|
Ik hoop dat ik het boek binnen de tijd uitkrijg. Ik ben bezig in hoofdstuk 6, pagina 58 ofzo geloof ik... Ik geniet er echt van, maar het kost gewoon veel moeite en tijd om alles goed te begrijpen.
By Merdyff
Vijf dagen. Ik heb hem zonet uitgelezen. Het is toch veel te warm om iets anders te doen.
By Em'ly
In denk in een paar dagen ik ben helemaal verliefd op het boek geworden en vind het zelfs mooier dan P&P hoe dan ook,
dit is voor mij het mooiste JA boek.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!