EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je laten weten wat je van dit boek vindt.
By corina
Ik was er zaterdag 'alvast' in begonnen, zondagmiddag om half 4 sloeg ik het dicht. Twee maanden is voor mij niet nodig :). Ik zag anderen ook al zeggen dat het zo makkelijk ging. Hadden jullie het boek ook zo snel uit?
By Maria
Ik ga deze week beginnen...
laat nog weten hoelang ik er over heb gedaan....

Groetjes Maria
Zo dat heb je snel gedaan :)! Ik ben er zelf nog niet in begonnen, maar de laatste keer dat ik het las (2 jaar geleden), heb ik het ook in een weekend uitgelezen.
Heb de Nederlandse versie een week of twee geleden gelezen en die was in 2 dagen uit.
Kan me herinneren dat ik de Engelse versie ook erg snel uit had...
Nu ga ik 'm voor de Leesclub weer lezen maar dat zal denk ik iets minder snel gaan aangezien ik ook een ander boek aan het lezen ben ^^
@ Miss Mary en Brigitta: Naar mijn mening kunnen mensen (vooraal die geen native-engels zijn) de eerste 1-2 hoofdstukken van Persuasion wellicht een beetje moelijk vinden. Er is heel veel 'exposition' - uitleggen wie wie is en wat er aan de hand is zonder 'actie' of dialogue van de karakters zelf. Pas als je op de hoogte ben van wat de situatie is en als de karakters echt gaan spreken en 'leven' wordt het interessant. Dat gebeurt in hoofdstuk 3, maar die begint ook al moeilijk met een lange speech van Mr Shephard, het 'agent' van Sir Walter. Zelfs ik moest het 2-3 keer lezen de eerste keer om achter te komen wat in godsnaam die man aan het zeggen is. Hij gaat bijna een hele bladzij door met zinnen en sub-clausules binnen die zinnen die aan elkaar terugdraaien zonder maar een 'full stop'. Jane betekent dit niet als een hoogstaandje literatuur, maar om te laten zien dat hij een typisch (en beetje belachelijk) advocaat is vol lege woorden, jargon en dubbelspraak. Als hij eenmaal uitgesproken is begint het verhaal echt op gang te komen.

Dus gewoon heel even doorbijten, een woordenboek erbij houden Miss Mary in geval van nood, en jouw geduld zal echt beloond worden!
Ik moet eerlijk zeggen dat het begin niet makkelijk is. Deze week ben ik nog veel te druk met mijn laatste werkweek voor de zomervakantie. s'avonds heb ik helemaal geen puf meer. volgende week kan ik dus weer goed van start gaan.
Het is echt zo'n mooi boek, als je er eenmaal inzit, en door de eerste hoofdstukken heen bent gaat het boek echt als een trein!
Bedankt voor de tips. :) Morgen ga ik er werk van maken, ik heb gewoon echt geen zin om met een woordenboek in bed te liggen lezen... :oops: Dus ik vertoef vanavond nog even in de middeleeuwen. ;)

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!